zondag 26 februari 2012

Wiki's

Tja ik weet het niet met die Wiki's.......


Ik kan er gewoon niet heel enthousiast van worden.
Natuurlijk vind ik Wikipedia de Wiki der Wiki's een fantastisch fenomeen. Maar ik heb het gevoel dat het een van de weinige Wiki's is die echt werkt.


Naar mijn idee zijn het altijd dezelfde mensen die een Wiki bijhouden.

Ik vond de Wiki van de Tilburgers die in 1809 waren geboren wel erg leuk, en ook bij de Wiki van het congres van de archivarissen kon ik mij iets voorstellen.
Dat maakt de aanloop naar zo'n congres toe erg leuk, en is achteraf leuk terugblikken. 

Voor de archieven waar ik mee werk zie ik in Wiki nog geen toegevoegde waarde.


Het kan Intranet wel een leuke extra dimensie meegeven, een pagina voor en door medewerkers. 
Maar ook dan zie ik alweer voor me dat er een paar enthousiastelingen ermee aan de haal gaan en de rest van de organisatie niet meer de behoefte heeft om ook zijn bijdrage te leveren, waardoor zo'n project ook weer afsterft. 


Nee ik kan er niet enthousiast van worden, misschien snap ik het gewoon niet.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten