zondag 22 januari 2012

Web 2.0 en ik




2.0
is toch wel de aanduiding van nu.
We hebben werken 2.0, de ambtenaar 2.0 en dit wat ik nu aan het doen ben is volgens mij wel studeren 2.0.

Maak ik gebruik van 2.0 toepassingen?
Ik vind het in ieder geval heel interessant maar ben nog niet volledig 2.0.
De reden hiervan is dat ik niet heel erg dol ben op het delen van persoonlijke informatie met vreemden die ik niet aan kan kijken. Ik schroom niet om iets genants over mezelf te vertellen tegen mensen die ik niet zo goed ken. Maar ik maak wel graag vooraf nog even een kleine inschatting door ze goed in de ogen te kijken of ik het wel moet doen.

Dat was voor mij tot voor kort 2.0 alles over jezelf vertellen via sites als Hyves en Hyves 2.0 Facebook. Twitteren dat je net boodschappen hebt gedaan of lekker op de bank zit daar zie ik ook niet zoveel meerwaarde in.

Ondertussen ben ik er wel achter dat 2.0 iets verder gaat dan bovenstaande en heb ik een twitter-account. Er is echter geen reden om mijn adres hiervan te vermelden, want ik ben een volger. Zo ook op fora waar ik graag kom omdat ze informatie hebben en delen waar ik graag gebruik van maak. Niemand die me kan vinden want ik ben wat ze noemen een lurker.

Voor mijn werk ben ik mij nu heel erg in het verdiepen in de 2.0 mogelijkheden voor de medewerker bibliotheek. Deze man maakt nog wekelijks een knipselkrant en daar gaan mijn haren recht van overeind staan. Dat vind ik zo -1.0 dat kan echt niet meer.

Oftewel ik realiseer me dat ik nu echt te weinig gebruik maak van de web 2.0 toepassingen in mijn werkzaamheden. Hier moet ik voor mezelf binnen 3 maanden verandering in hebben gebracht. Hopelijk kan ik wat mensen binnen onze organisatie imponeren met mijn 2.0 kennis.
Is dat ook 2.0? Of ben ik dan gewoon koning éénoog in het land der blinden?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten